Haber

İBB’nin ‘Bisikletçi Dostu Bariyer’ Çalışmaları Hız kesmeden Devam Ediyor

İBB’nin “Motor Dostu Bariyer” uygulamasıyla, kaza anında motosiklet kullanıcıları için önemli risk oluşturan bariyerlere koruyucu eklemeler yapılıyor. Böylece motosikletçilerin güvenliğinin arttırılması amaçlanıyor. İBB Yol Bakım ve Altyapı Uygunluk Dairesi Başkanlığı, İstanbul genelinde 30 kavşakta yaklaşık 28 kilometrelik ‘Motosiklet Dostu Bariyer uygulaması’ gerçekleştirdi.

İBB, İstanbul genelinde “Motor Dostu Bariyer Uygulaması” çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. Kaza anında motosiklet kullanıcıları için önemli risk oluşturan bariyerlere koruyucu eklemeler yapılarak motosikletçilerin güvenliğinin artırılması amaçlanıyor.

BİSİKLETÇİLERDEN DESTEK

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Yol Bakım ve Altyapı Uygunluk Dairesi Başkanlığı, ilk olarak 2022 yılında Anadolu Yakası’nda motosiklet sürücüleri için yüksek risk oluşturan bariyerlerle ilgili çalışmalara başladı. Motosiklet sürücüleri de belediye gruplarının güvenli bariyer meclisi çalışmalarına katılarak destek verdi.

BARİYER NEDİR?

Otobariyerler kaza önleme sistemi olarak değil, kazaların olası korkunç sonuçlarını azaltmaya yönelik uygulamalar olarak kullanılmaktadır. Bariyer sistemleri güncel standartlara uygun olarak çarpışma testlerinden geçmiş, CE belgeli, patentli tasarım sistemleri olarak öne çıkmaktadır. Çarpışma testleri yurt dışında yapılırken, test masrafları sistemi tasarlayan firmalar tarafından karşılanıyor.

İBB, uygulamalara başlamadan önce Türkiye Motosiklet Platformu’nun bildirimleri ve sahada yapılan incelemeler doğrultusunda kavşak virajlarında (virajlarında) olası riskleri azaltmaya çalışıyor.

28 KM ARAÇ DOSTU BARİYER ÜRETİLDİ

İBB, İstanbul genelinde 2022’de 25692 metre, 2023’te 2312 metretoplamda 30 kavşakta yaklaşık 28.000 metre (28 km) Bisikletçi Dostu Bariyer uyguladı.

Uygulama alanları aşağıdaki gibidir:

Avrupa 1. bölge

Bayrampaşa Çarşı Kavşağı

Esenler Ulaşım Kavşağı

2. bölge

Çobançeşme Kavşağı

3. bölge

Çağlayan Kavşağı

Okmeydanı Kavşağı

Zincirlikuyu kavşağı

4. bölge

Atatürk Bulvarı Başakşehir Mallof AVM karşısı

Sağmalcılar viyadüğü

Avrupa 6. bölge

Avcılar Vatan kavşağı

Büyükçekmece Gürpınar Kavşağı

Tüyap Köprülü Kavşağı

Anadolu

Anadolu 6. bölge

Bostancı Kavşağı

Göztepe Kavşağı

Kozyatağı kavşağı

Küçükyalı Kavşağı

O1 Uzunçayır D100 Harem kontak kavşağı

Üsküdar O1 Beylerbeyi şubesi

F.Bahçe Stadı önü

Maltepe kavşağı

Gülsuyu kavşağı

Söğütlüçeşme köprü kavşağı 01 Fikirtepe

7. bölge

Cevizli kavşağı

Kartal Köprüsü

Soğanlık kavşağı

Pendik kavşağı

Kurtköy havalimanı yol kavşağı

Pendik tersanesi kavşağı

Tuzla İçler Kavşağı

Tuzla Piyade köprüsü

8. bölge

Ümraniye Tem Çamlık bağlantı yolu

Yukarıda belirtilen kavşakların dışında 9. bölgedeki Şile yolu güzergahındaki virajlarda da uygulama yapıldı. Çalışmalar etaplar halinde devam ederken, bazı kavşakların yan yol virajlarına da girildi.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu